سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گیاهان تابستانه گل فروشی آنلاین

مواظبت از گل های خانگی در فصل تابستان

مقاله گیاهان تابستانه گل فروشی آنلاین می خواهیم بپردازیم به اینکه در فصل تابستان تبخیر آب درون خاک گلدان زیادتر است.باید به اندازه آبیاری آن اضافه کرده و فواصل آبیاری نیز در تعداد بیشتری از این گیاهان بیشتر باشد.به صورت کلی گیاهان گوشتی و کاکتوس ها به فاصله گذاری آبیاری زیادتری احتیاج دارند تا مدل های شامل برگ های ظریف مانند حسن یوسف و پیله آ.

خلاصه در مقاله گیاهان تابستانه گل فروشی آنلاین اینکه هرچه گیاهان شامل برگ های کلفت تر و بزرگ تر بوده و رشد زود تر داشته باشند دفعات زیادتری به آب احتیاج دارند.مطالب پایین را خوب به خاطر بسپارید و برای پیشگیری از تلف شدن گیاهانتان موارد یادآوری شده را خوب انجام دهید.

1- در زمان آبیاری از آبی که سرد نیست و دمای آن با درج? حرارت محیط زیست آن یکی است و کلر از آن نیز خارج شده باشد استفاده کنید.

2- دقت داشته باشید جمع شدن آب در زیر گلدانی آسیب زننده است و آب زیادی سریع باید خارج شود و هر چند ماه یک بار نیز مطمئن شوید که آب از سوراخ زیرین آن به آرامی خارج شده باشد.

3- خیس نگه داشتن زیادی خاک گلدان، هوای موجود در خاک را به بیرون خارج می کند و باعث می شود ریشه های آن در اثر عدم نفس کشیدن پوسیده و در آخر گیاه از بین برود.

4 -درج? لازم برای حرارت محیط زیست گیاهان،مدل گلدان، فصل و مدل خاک آن اثر پر اهمیتی در تنظیم آبیاری دارد.

5- یکی از نشانه های اولی? زیاد از حد  آبیاری،زرد شدن برگ های زیرین مانند دیفن باخیا و در بعضی از گیاهان مثل لیندا لَخت و شُل شدن برگ های بالایی آن است.دقت داشته باشید زیاد از حد آب دادن سبب مرگ بیشتر گیاهان آپارتمانی است.

اثر دما بر مواظبت از گل های خانگی

درجه حرارت و رطوبت هوا : یکی دیگر از علل هایی که در سلامتی و طراوت گیاهان نقش مهمی دارد  در مقاله گیاهان تابستانه گل فروشی آنلاین گفته شده میزان رطوبت و حرارت موجود در پیرامون گیاهان است.نبود یا کمبود رطوبت محیط زیست گیاه،آب کلردار و کمبود پتاسیم سبب سوختگی نقاط و حاشی? برگ ها و بوجود آوردن لکه های قهوه ای رنگ در نقاط متفاوت برگ ها می شود.

دقت داشته باشید به این نکته مقاله گیاهان تابستانه گل فروشی آنلاین اگر می خواهید گیاهانتان از سرزندگی و تازگی ویژه ای دارا باشند،درج? حرارت محیط زیست آنان نباید از تقریبا 20 تا 22 درج? سانتی گراد پایین تر باشد بعضی از آنان تا 10 12درجه بالا تر از صفر حتی پایین تر از آن را تحمل می نمایند اما بی حال و کسل می شوند.

شیوه زیاد کردن رطوبت هوای پیرامون گیاه

1- زیر گلدانی که گیه روی آن قرار دارد گیاهان را اندازه بیشتر از قطر دایر? دهان? گلدان و گود تر از زیرگلدانی های عادی،چیزی مشابه به تشت،که تقریبا ده سانتی متر عمق و عرض آن گیاه بزرگ تر باشدانتخاب خوبی است و کف آن را پر از شن درشت یا پوک? صنعتی یا سفال خرد شده کنید.

و روی شن ها به آن مقدار آب بریزید که آب با ته گلدان تماس نداشته باشد که سبب پلاسیدگی ریشه ها نشود.حال گلدان را بر روی شن ها بگذارید. تبخیر بیش از حد آب داخل شن ها سبب بالا رفتن اندازه رطوبت درپیرامون گیاه می گردد و هرچند با رطوبت سنج آزمایش کنید،هوای پیرامون گلدان سه تا پنج مرتبه مرطوب تر از بخش های دیگر اتاق است.

2- شیوه دیگر آن است که با دستگاه آب فشان (اسپری) آب ولرم را به طرز هاله در گرم ترین زمان روزهای تابستان به روی گیاه آب پاشی کنید. همینطور می توانید در فصل زمستان با جای دادن ظرف آب و یا کتری رویبخاری و یا جای دادن حوله هایی که مرطوب هستند.

و آغشته به اسانس اُکالیپتوس روی پره های رادیاتور شوفاژ و یا می توانید از دستگاه بُخور استفاده کنید تا اندازه تقریبا بیشتری رطوبت فضا آنان را بیشتر کنید.اسپری کردن آب از روش های مواظبت از گل های خانگی،دقت داشته باشید قطرات آب اسپری شده بیش از اندازه روی برگ ها (حباب مانند) نمانند.

و همین طور زیاد از حد در اسپری سبب جمع شدن آب در محل اتصال دمبرگ به ساقه در گیاهانی مانند یوکا،دیفن باخیا و لیندا می شود که برای آنان ضرر دهنده است و به مرور زمان سبب ایجاد لکه های قهوه ای در سطح برگ گیاه و پلاسیدگی دمبرگ می گردد.

برای دفع آب های که زیاد از حد روی برگ ها هستند،گیاه را به طرز آرام تکان دهید تا آب های که اضافی بودند فرو ریزد.

3-  شیوه آخر در مقاله گیاهان تابستانه گل فروشی آنلاین گفته شده این است که گلدان ها را با هم جمع کنید.به دلیل اینکه برگ ها به طرز مداوم از خود بخار آب پس می دهند این رطوبت در محیط گلدان ها جمع و پخش شده و رطوبت پیرامون گیاه را زیاد می کند. چه زمانی کود بدهیم؟همواره دادن کود شیمیایی جامع (کمپلکس) به وقت چهارماه پس از خرید گیاه مهم و حیاتی می باشد.

البته اگر گیاه در  محیط گلخانه نباشد،وقت کود دادن دوران رشد و یا گل دادن گیاه است،که این زمان برای گیاهان بدون گل (برگ های زینتی) و گلدار از ماه فروردین آغاز می شود.و تا آبان بوده و برای مدل های گل دهند? زمستانی فصل زمستان است.در زمان خواب بودن گیاه، که رشد در آن انجام نمی گیرد.

و گیاه گل و برگ رشد نمی کند، به آن کود ندهید به این دلیل که که باعث فشار به گیاه شده و آن را ضعیف می کند و سبب رویش یک دفعه ای برگ ها و ریشه ها می شود.برای کوددهی حتما از کودهای محلول که همه عناصر مورد احتیاج گیاه دارای سه عنصر اصلی ازت،فسفر و پتاس و دوازده عنصر فرعی مانند روی، آهن، مولیبدن، مس، بُر و… می باشند.

استفاده کرد.این کود ها که نام برده شد هرماه یک بار یا از راه خاک یا روی برگ ها اسپری می شود.طبق تحقیقات که مقاله گیاهان تابستانه گل فروشی آنلاین انجام شده باید کمتر از اندازه توصیه شده در روی جعب? کود مشکلی ندارد اما زیادتر از اندازه توصیه شده سبب مرگ گیاه می شود.