سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خاک مناسب برای گیاهان فروش گل آنلاین

خاک خوب برای گیاهان آپارتمانی

به گفته مقاله خاک مناسب برای گیاهان فروش گل آنلاین خاک یکی از عناصر اساسی و پر اهمیت در پرورش و رشد هرگیاهی به شمار می رود و ترکیب و مواد معدنی موجود در خاک برای رشد گیاهان آپارتمانی از اهمیت زیادی دارا هست. ممکن است تا حالا چندین بار برای شما هم این پرسش پیش آمده باشد که چه خاکی برای گیاهان من خوب است؟

از چه ترکیباتی برای خاک گلدان یا باغچه باید به کار ببریم؟ در این مقاله خاک مناسب برای گیاهان فروش گل آنلاین قصد داریم در این حوزه با شما صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.اگر در انتخاب خاک خوب گیاه خودتان توجه نکنید ممکن است  که وضعیت گیاه تامین نشود و سبب از بین رفتن و پلاسیدگی ریشه گیاه بشود.

در نتیجه این مقاله خاک مناسب برای گیاهان فروش گل آنلاین را با دقت بخوانید تا یک گام برای نگهداری گل و گیاه برداشته باشید.مناسب ترین ترکیب خاک گلدان برای تهیه‌ی خاک گلدان می تواند یک ترکیب اساسی بیان نموده که به صورت زیر است: 1 بخش ماسه‌ی تمیز + 1 بخش کود دامی کاملاً پوسیده + 1 بخش خاک برگ + 2 بخش خاک باغچه.

توضیحات ترکیبات خاک مناسب گلدان : شما می توانید از مدل های متفاوت خاک موجود در بازار یکی را برای گلدان خود انتخاب کنید اما در ادامه مقاله خاک مناسب برای گیاهان فروش گل آنلاین به بررسی بعضی از این خاک ها می پردازیم و خصوصیت هر کدام را به طور خلاصه شرح می دهیم.

خاک های مناسب و خصوصیت آن ها

1- پیت ماس

پیت ماس را می توان به اسم لاشه های گیاهان که در باتلاق ها و آبگیر ها و آن بخش از رودخانه ها که گل و لای روی هم پر شده اند  نام گذاری کرد. شیوه اسجاد پیت ماس به این صورت است که گیاهان به مرور گذر زمان فاسد می شوند و با لاشه های حیوانات و حشرات ترکیب می شوند و پس از سال ها به پیت ماس تغییر پیدا می کنند .

البته می شود اینطور شرح داد که پیت ماس در حقیقت بقایای نوعی خزه و جلبک می ‌باشد که اکثرا در کشورهایی مثل استونی و لیتونی تولید می شود. شروع این خزه‌ها جمع آوری شده و در طی پردازشی آماده سازی و بسته بندی می شوند. خوب هست بدانید که پیت ماس تا بیست برابر وزن خود آب به خود جذب می کند و برای حفظ رطوبت خاک خیلی مناسب است.

از یاد نبرید که پیت ماس شامل PH خنثی می ‌باشد.استفاده از پیت ماس ، سبب  نگهداری زیادتر کود در خاک و همچنین از آبشویی دوری می کند . درضمن پیت ماس از خاک در برابر فرسایش مراقبت می کند.

2- ورمی کمپوست

ممکن است بتوانیم  ورمی کمپوست را یکی از مناسب ترین تقویت کننده های گل و یگاهان آپارتمانی و حتی محیط بیرون بدانیم. اگر به دنبال یک کود ارگانیک به تمام معنا  هستید در استفاده از ورمی کمپوست تردید نکنید که می شود از این کود در کشاورزی، محیط سر سبز، گلکاری، نشا کاری، سبزی کاری، قارچ خوراکی، تولید کالا های گلخانه ای و گل های آپارتمانی به کار ببرید.

ورمی کمپوست چیست؟ورمی کمپوست، بطور واضح به این معنی است از کود آلی بیولوژیک که در تاثیر عبور پشت هم و آرام مواد معدنی در حال پلاسیدگی از دستگاه گوارش مدل هایی از کرم های خاکی و دفع این موارد از بدن کرم، بوجود  می آید.

خصوصیت های ورمی کمپوست:

 بالا بردن مقاومت به اضطراب ها و تنش های محیطی

 بالا بردن مقاومت در برابر پاتوژنها و علل های بیماری زای خاک

 کم کردن و در نتیجه حذف مصرف کودهای شیمیایی و مواد محرکه رشد بیرونی

 بالا بردن نسبت تبدیل جوانه های رویشی به زایشی

 ارتقا یافتن ریشه زایی و رشد قلمه ها

دارای سطح زیادی از عناصر مهم برای رشد گیاهان

تامین کننده عناصر اصلی در بوجود آوردن رایحه و عطر و طعم در کالا های کشاورزی

توجه کنید به این نکته مقاله خاک مناسب برای گیاهان فروش گل آنلاین که به هیچ عنوان از ورمی کمپوست به تنهایی برای تقویت گیاه به کار نبرید  این ماده مناسب و مقوی را حتما با خاک مناسب ترکیب کنید و بعد به کار ببرید . مگر اینه به عنوان کوددهی بخواهید به کار ببرید  که در این نکته هم در میزان استفاده از آن توجه کنید.

3- کوکوپیت

کوکوپیت از الیاف پوست میوه نارگیل به وجود  می آید. از کوکوپیت اکثرا در ترکیب خاک گیاهان و گل‌ های آپارتمانی به کار رفته می شود کوکوپیت ها  به طور قالبی و فشرده در بازار وجود دارند  که با اضافه کردن آب از مدل فشرده خارج می ‌شود.از ترکیب خاک کوکوپیت رطوبت مناسبی دارد و برای کاشت مدل های بونسای و کاکتوس می شود از این مدل خاک به کار برد.

4- پرلیت

حتما زمانی شما هم از گل فروشی ها خاک تهیه می کنید تعدادی قطعات ریز سفی رنگ بصورت یونولیت درون آن می بینید، و تا الان ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد  که این قطعات چی هستند و ویژگی هایشان چی هست؟ بله نامشان پرلیت هست.پرلیت از سنگ های آتشفشانی بوجود آمده است، پرلیت کارایی این را دارد که رطوبت بیشتری در خودش ذخیره کند.

5- خاک برگ

خاک ‌برگ از پلاسیده شدن بخش های متفاوت برگ تهیه می‌ شود. برای تهیه خاک برگ همواره از برگ درختان مثل چنار، افرا، نارون، و درختان میوه که رگبرگ های ضخیمی ندارند به کار می برند . وقت مناسب برای فراهم کردن خاک برگ فصل پاییز می ‌باشد.خاک برگ به تنهایی شامل مواد غذایی نیست و یا خیلی ناچیز است و زیادتر برای سبک کردن خاک و بهتر کردن بافت خاک استفاده می ‌شود.

برای فراهم کردن خاک برگ باید برگ های پاییزی را جمع کنید و داخل گودالی در زمین بریزید و رطوبت آن را به خاطر پلاسیده شدن حفظ کنید و میان هشت ماه تا یکسال به آن اجازه ی استراحت و تجزیه شدن بدهید. و نکته قابل توجه این است که خاک برگ سه یا چهار ساله از مرغوبیت زیادتری دارا هستند.

6- کود حیوانی

همه دوستان آگاهی های کافی درباره کود حیوانی دارید و اطلاع دارید که کود حیوانی همان مدفوع و ادار حیواناتی مثل گوسفند،مرغ، گاو و دیگر حیوانات می باشد.کود دامی هر حیوان با دیگر حیوان ها  متفاوت است که دلیل اساسی این رخداد مدل غذا و خوراک حیوانات هست. بطور نمونه آنچه در مقاله خاک مناسب برای گیاهان فروش گل آنلاین آمده است.

که اندازه  کود گاوی از کود گوسفندی زیادتر است ولی درصد فسفر و پتاسیم کود مرغی از کود گوسفندی و حتی کود گاوی هم زیادتر است.