سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خاک مناسب برای گیاهان گل فروشی آنلاین

مدل خاک مناسب گیاهان

در این مقاله خاک مناسب برای گیاهان گل فروشی آنلاین قصد داریم درباره ی عنوان خیلی مهم مدل خاک صحبت کنیم. همانطور که همه ی ما اطلاع داریم خاک مناسب برای گیاه اولین و پر اهمیت ترین فاکتور برای رشد گیاه است. در اینجا قصد داریم اطلاع پیدا کنیم که چه مدل خاکی برای رشد گیاهان خوب است.مهم بودن خاک مناسب در رشد گیاه : خاک به علت تامین آب و مواد مغذی گیاه برای گیاه خیلی پر اهمیت است.

همینطور خاک سبب نگه داشتن ریشه ی گیاه شده و ریشه می تواند مواد معدنی مورد احتیاج گیاه را به سادگی جذب کند و حیات گیاه ادامه پیدا کند. البته مواد معدنی موجود در خاک به هرحال وقتی به آخر خواهد رسید و ما باید با کود دادن این مواد معدنی را در اختیار گیاه قرار دهیم.اثر مدل خاک بر رشد گیاه : به گفته مقاله خاک مناسب برای گیاهان گل فروشی آنلاین مطمعنا هر مدل خاکی نمی تواند برای رشد گیاهان خوب باشد.

همواره خاکی خوب کشت است که از ذرات ماسه، گیاخاک و رس بوجود آمده  باشد. برخی؛ به خاکی که برای رشد گیاه خوب باشد، خاک حاصلخیز می گویند.ولی خاک حاصلخیز به چه مفهومی است ؟ خاک حاصلخیز در حقیقت به معنی توانایی خاک در رشد و پروش دادن گیاهان است. ولی همانطور حاصلخیز بودن به علل های متفاوتی بستگی دارد این علل ها عبارتند از :

  • داشتن املاح
  • اسیدی یا قلیایی بودن نوع خاک
  • میکروارگانیسم های خاک ( باکتری و موجودات خیلی ریز )
  • مدل آبی که با آن خاک را آبیاری می کنند

چطور متوجه شویم که آیا خاک مناسب است یا نه

ما 2 شیوه را به شما درمقاله خاک مناسب برای گیاهان گل فروشی آنلاین معرفی می کنیم که با انجام این شیوه ها می توانید تقریبا متوجه وضعیت خاک شده و متوجه شوید که آیا خاک مناسب کاشت است یا نه.

1. ساختار خاک :

یک مشت از خاک مورد نظر را بردارید و کف دست خود قرار دهید البته پیش از این کار خاک باید مرطوب باشد. ( به صورتی که همه خاک موجود در دست شما نمناک باشد ) بعد دست خود را مشت کنید و بعد از چند لحظه باز کنید. با انجام این کار 2 مدل بوجود می اید.اولین مدل این است که بافت خاک به هم چسبیده و مدل گرفته است.

و این به این معنی است که این خاک برای کشت خوب نیست به دلیل اینکه ریشه های گیاهان نمی توانند در این مدل خاک تنفس کنند و خیلی سریع می میرند.مدل دیگر این است که هیچ تغییری در خاک رخ نمی دهد و شما ذرات خاک را می بینید . در این صورت می توان بطور واضح گفت  که خاک برای کشت خوب آماده است.

2.زهکشی خاک :

زهکشی خاک باید بطور مناسب باشد به این معنی که زمان آبیاری، آب نباید با سرعت و یا به آرامی در خاک حرکت  کند. پیشنهاد ما در مقاله خاک مناسب برای گیاهان گل فروشی آنلاین برای این حرکت کافی است کمی خاک را داخل یک لیوان شفاف بریزید و مشاهده کنید که سرعت حرکت آب در خاک چطور است.از کجا مطلع شویم چه خاکی خوب است و چه خاکی خوب نیست؟

با یک آزمایش راحت که در مقاله خاک مناسب برای گیاهان گل فروشی آنلاین آمده است می توانید متوجه خوب بودن خاک برای گیاهان آپارتمانی خود بشوید. کمی از خاک را تا حدی مرطوب کنید بصورتی که همه قسمت مرطوب شود بعد خاک را در یکی از دستان خود بریزید و دست خود را ببندید پس از 2 ثانیه دست خود را باز کنید.یا باید خاک بهم چسبیده شده باشد یا اینکه پس از بازکردن دست خاک همچنین از هم پاشیده شود.

و مچاله نشود .اگر خاک مچاله شد و به هم چسبید در نتیجه این ، یک خاک سنگین است و درصد رس آن زیاد است درست است که مواد معدنی خوبی احتمال دارد  داشته باشد ولی به دلیل اینکه زهکشی خوبی ندارد و چسبندگی آن بالاست ریشه گیاه را خفه کرده.و سبب از بین رفتن گیاه می شود هرچقدر درصد این چسبندگی پایین باشد می توان بطور صریح بیان کرد که ترکیب خوبی از خاک گیاهان آپارتمانی می باشد.

ولی اگر خاک مچاله نشود و دوباره روی کف دستتان پهن شود این خاک خوب ترین و مناسب ترین خاک برای گیاه آپارتمانی شما است.خاک مناسب گیاهان آپارتمانی چه مدل خاکی است؟چه خاکی برای گیاه شما خوب است؟ شما همچنین می توانید خاک گیاهان آپارتمانی را با مناسب ترین ترکیب فراهم کنید. همه اشخاصی که به گیاهان علاقه دارند.

و حتی گلخانه دار ها همینطور این پرسش  برایشان ایجاد می شود که خاک مناسب برای رشد گیاه و گل های آپارتمانی چه خاکی است؟ولی نگران نباشید در مقاله خاک مناسب برای گیاهان گل فروشی آنلاین به شیوه فراهم کردن خاک گیاهان آپارتمانی خواهیم پرداخت.تا برای همیشه این اشکال برایتان برطرف شود.خاک گیاهان آپارتمانی به صورت زیر است:زهکشی ای مناسب داشته باشد به معنی  اینکه زمانی بر روی خاک آب می ریزید.

به سرعت ،آب از زیر گلدان بیرون بریزد. برای این حرکت می توان از برگ پوسیده و کمی ماسه به کار برد.مواد معدنی به اندازه کافی با دقت به مدل گیاه در آن وجود داشته باشد.برای تامین مواد معدنی می توان از کمی خاک و کود دامی بطور کامل پوسیده یا ورمی کمپوست به کار برد.به این نکته دقت کنید که خاکی که در گل کاری برای گیاهان تهیه می شود، از نظر خاصیت فیزیکی و شیمیایی با خاک مزرعه یا باغ مختلف است.

به گفته این مقاله خاک گلدان حتما از نظر بافت در حد معمولی و از نظر مواد آلی خیلی قوی باشد. اگر بافت خاک بطور زیادی سبک باشد.به این معنی که تنها از ماسه و شن به عنوان قسمت اساسی تشکیل دهنده خاک به کار  می رود، خاک به اندازه کافی آب را در خود نمی تواند نگه  دارد و در نتیجه آبیاری پشت هم سریعا مواد غذایی (مواد آلی) خاک شسته شده و گیاه به کمبود مواد معدنی مبتلا می شود.