سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل فروشی آنلاین مفید

مراقبت از گل ها ی خاص

  • گل سنبل :

کلیه موارد ذکر شده برای مراقبت و نگهداری از سایر گل ها در گل فروشی آنلاین مفید درمورد این گل نیز صدق می کند،ولی در ذهن داشته باشید که وقتی ساقه های آنئ ها را می برید،نوعی شیره گیاهی آزاد می کند که عمر سایر گل ها را کاهش می دهد. برای جلوگیری از این امر پس از کوتاه کردن ساقه ها آن ها را در یگ ظرف جداگانه قرار داده و پس از 12ساعت در کنار گل های دیگر بگذارید.

در شیوه های گل آرایی به روش نوین گل سنبل را با پیاز و ریشه آن تزئیین می کنند. خاک را از روی ریشه گیاه می شویند تا از کثیف شدن آب جلوگیری شود.

  • آلسترومریا :

غنچه های این گل کیپ و سفت هستند.اگر به خوبی از آنها مراقبت کنید تا آخرین حد باز می شوند.آلسترومریا جز گل هایی است که همیشه تشنه آب است.به همین علت باید گلدان را دائما نگاه کنید تا آب آن کم نشده باشد و اگر داخل گلدان اسفنج گذاشته اید،باید دائما به آن سربزنید و از خیس بودن آن اطمینان حاصل کنید.

هر بار که آب گلدان را عوض می کنید باید از غذای مکمل جدید داخل آن بریزید.تمام این راه های مراقبت از گل ها توسط تیم گل فروشی آنلاین مفید تست شده است.

  • گل رز:

هر گونه گلبرگ بد رنگی را از آن جدا کنید.گلبرگ های پلاسیده و برگ هایی که زیر خط آب قرار داشتند را جدا کنید.برش مکرر ساقه ها سبب افزایش طول عمر رز می شود. اگر احساس کردید که گل رز شما در حال پلاشیده شدن است،می توانید مجددا آنها تازه و شاداب کنید.به این صورت که در حدود 5سانتیمتر از انتهای ساقه آن را جدا کنید.

سپس وان یا ظرفشویی را از آب پر کرده و تمام گیاه را در آن فرو ببرید.اجازه دهید که گلبرگ ها برای 20تا60دقیقه آب جذب کنند و بعد آن ها را دو مرتبه داخل گلدان قرار دهید.گل های رز در جای خنک عمر بیشتری خواهند داشت اما اگر می خواهید غنچه های آن زودتر باز شوند،آن ها را بطور موقتی در جای گرم قرار دهید،البته نه در محیطی گرم تر از 80درجه فارنهایت.

  • گل صد تومانی :

کلیه نکات ذکر شده برای مراقبت از گل را که در بالا به آنها اشاره شده درمورد این گل نیز رعایت کنید و از قرار دادن این گل در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کرده و آن را در محلی خشک قرار دهید.گلفروش ها این گل ها را همواره زمانی که در دسته گل قرار می گیرند،بصورت غنچه می گذارند تا بعد از چند روز غنچه هایش باز شوند.

غنچه های تازه باز شده بسیار حساس بوده و به سرعت از بین می روند به همین علت به آن ها فضای کافی داده و فقط در صورت لزوم آن ها را حرکت دهید.با مراقبت مناسب در حدود 7 روز نیز عمر خواهند کرد.که این تعداد روز ها بعد از تحقیق فراوان ما در گل فروشی آنلاین مفید به دست آمده است.

  • کالاس :

همان مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، برای این قسمت نیز صدق می کنند اما از آنجایی که چمچمه های این گل(قسمت رنگی گل)به سادگی پژمرده می شوند،در زمان دستکاری آن ها باید خیلی مراقب بوده و به آرامی با آن برخورد کنید.کالاس دارای ساقه های کلفت و گوشتی می باشد که زمانی از عمر آن می گذرد،در قسمت انتهایی ساقه پیچ می خورد.

برای اینکه بالاترین عمر را در داخل گلدان داشته باشند،باید هر دو روز یکبار ساقه های آن را کوتاه کنید.این نمونه از گل نیز از جمله انواع گل های تشنه در گل فروشی آنلاین مفید است به همین علت باید آب آن را به طرز مکرر چک کنید.

  • فریزیا :

کلیه موارد ذکر شده برای مراقبت و نگهداری از سایر گل ها درمورد این گل نیز صدق می کند،فقط باید دقت داشته باشید که این گل ها قرار گرفتن در آب هم دما با اتاق را ترجیح می دهند.شکوفه های این گیاه مانند دندانه های شانه در امتداد یکدیگر قرار گرفته و از بزرگ به کوچک ردیف هستند.

هنگامی که شکوفه ها دوران نخست زندگی خود را طی می کنند و پیر می شوند،باید آنها را از ساقه جدا کنید تا گل همچنان جذابیت و زیبایی خود را حفظ کند.

  • جربرا (ژرورا) :

ساقه این گیاه به شدت نسبت به باکتری هایی که ساقه را مسدود می کنند حساس است.اگر ساقه هایشان مسدود شوند، سر گل حالت پژ مرده گرفته،خم شده، و به پایین متمایل می شود.برای طولانی تر شدن عمر این گیاه بصورت مکرر آب آن را عوض کرده و هر یک تا دو روز در میان به آن مکمل غذایی اضافه کنید. از آن جایی که این گل ها به شدت به گاز اتیلن و باکتری حساس هستند،سعی کنید گلدان را همیشه تمیز نگه داشته و در محیط خنک و پاک بگذارید.

  • آماریلیس :

شکوفه های این گل نیز تا آخرین حد باز خواهند شد.به این منظور ساقه های آن باید تمام مدت سرشار از آب باشند.به همین علت زمانی که آب آن را عوض کرده و ساقه ها را کوتاه می کنید،گل ها را باید برعکس کرده و داخل ساقه آن آب بریزید.انتهای ساقه ها را با دست بگیرید و یا با نخ پنبه ای ببندید تا وقتی آن ها را برعکس می کنید آب آن به بیرون نریزد.

و زمانی که گل ها را مجددا به گلدان باز گرداندید،نخ را از انتهای ساقه ها با کنید.اگر در طول زمانی که گل ها را از داخل گلدان در آورده اید به آنها آب نرسد احتمال دارد ساقه ها ترد و شکننده شده و به راحتی خم شده و بشکنند.سعی کنید آنها را به طور روزانه هرس کنید.

زمانی که غنچه های جدید باز شدند به آرامی غنچه های قبلی که قدری پژمرده شده اند را از ساقه اصلی جدا کنید.حتما از ما در سایت رسمی گل فروشی آنلاین مفید خرید کنید تا تمام این روش ها به شما یا داده شود.

  • شیپوری :

این گل های کوچک، معطر،سبز رنگ و زنگوله ای شکل بصورت حقه ای در کنار هم چیده شده اند و هر یک از زنگوله ها شکوفه سفید رنگی در داخل خود جای داده است.اگر بر طبق دستور العمل هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم،عمل کنید مطمئن باشید که شیپورهای شما برای مدت زمانی نزدیک به 7تا10 روز شادابی و طراوت خود را حفظ خواهند کرد.

  • PARADISE OF BIRDS :

هر شاخه از این گل دارای حداقل 4تا5 گل می باشد.گاهی اوقات تنها یکی از آنها باز است و بقیه به گونه ای در بخش های دیگر ساقه مخفی شده اند.هنگامی که یکی از گل های موجود به حالت پژمردگی رسید باید آن را جدا کرده و اجازه دهید تا گل های دیگر از زیر برگ چه های قایقی شکل گل به بیرون بیاند.

اگر گل بیرون نمی آمد،می توانید آن را به آرامی با دستتان از لا به لاله ساقه و برگ خارج کنید.این گل های زیبا به درجه حرارات زیر 50 درجه فارنهایت حساس می باشند به همین دلیل سعی کنید که آنها را در جای گرم نگهداری کنید.

  • ادریس :

این گیاه دارای شاخه های چوبی هستند.اگر شکوفه های این گل پیش از شکوفایی پلاسیده شدند،برای اینکه از خراب شدن کلی گیاه جلوگیری کنید،باید آنها را از ساقه جدا نمایید.زمانی که ساقه ها را کوتاه می کنید می بایست حتما به بخش انتهایی آن فرم زاویه دار بدهید و حداقل برای یک ساعات آن را در آب ولرم قرار دهید. با این کار گل دو مرتبه جانی تازه می گیرد و آماده پیوستن به جمع گل های دیگر می شود.برای بدست آوردن بهترین نتیجه ،میزان آب موجود در داخل گلدان را تا بالاترین حد افزایش دهید.این نوع گل را همچنین می توانید خشک کنید.برای اینکه گل ها هر چه زیباتر خشک شوند.

آن ها را سر و ته کرده و در مکانی گرم قرار دهید.البته رنگ گلبرگ ها به مرور زمان کمرنگ تر می شود اما گل های خشک شده را می توانید برای مدت زمانی در حدود 9 ماه تا یک سال نگهداری کنید.و اگر در این زمینه سوالی داشتید می توانید از ما در گل فروشی آنلاین مفید بپرسید.

  • لیزیانتوس :

دارای شکوفه های پررنگ رزی شکل است که اگر از آن مراقبت مطلوب به عمل بیاید،برای مدت زمانی در حدود 7 روز شاداب باقی خواهد ماند.بسیاری از شکوفه های باز نشده که دارای رنگ می باشند به طور کامل باز خواهند شد. ممکن است شکوفه های کوچک تر که بی رنگ هستند باز نشوند اما می توانند از شکوفه های دیگر محافظت کنند.