سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل فروشی آنلاین متفاوت

چگونه از گل‌های تازه نگهداری کنیم تا زود از بین نروند

بزرگترین معضل پس از خرید گل تازه از گل فروشی آنلاین متفاوت این است که چگونه از این گل مراقبت کنید تا زود پژمرده نشود.برای جلوگیری از این رویداد،بهتر است این اقدامات را انجام دهیم.اول از همه سعی کنید گل یا دسته‌ ی گلی که از گل‌ فروشی خریداری می‌ کنید تازه ‌ترین گل فروشگاه باشد.اگر حضوری خرید نمی‌ کنید.

و از سایت ‌های گل‌ فروشی آنلاین مانند گل فروشی آنلاین متفاوت آی لیلیوم خریداری می‌ کنید،از گل‌ هایی خرید کنید که عموماً دوام بیشتری دارند.اولا که با عوض کردن زود زود آب از گندیدن آب و یا رشد قارچ ها جلوگیری کنید چون همین علت سبب خراب شدن و مردن آوند های انتهای ساقه می شود و در نتیجه جذب آب را مختل می کند.

دوم اینکه با یک وسیله تیز هر یکی دو روز یکبار انتهای ساقه را بطور مورب ببرید.با اینکار(وسیله تیز)هم از خراب کردن آوند ها جلوگیری می کنید و هم با مورب بریدن شاخه سطح تماس و تعداد اوند های در تماس با آب را زیاد می کنید و در نتیجه به سهولت جذب آب توسط شاخه ها کمک می کنید.که تمام این مقاله ها را تیم گل فروشی آنلاین متفاوت آی لیلیوم تهیه کرده است.

سوم اینکه گاهی اوقات بعضی از فروشندگان به هنگام فروش دسته گل مواد مخصوص طولانی کردن عمر گل را هم عرضه می کنند که این مواد هم از رشد قارچ ها جلو گیری می کند و هم مقداری مواد مغذی داره که استفاده از آن خیلی مفید هست.

1- گل های پیاز دار :

انتهای ساقه آن را قطع کنید.ماده سفید و چسبناکی که از ان خارج می شود را بشویید،سپس درون ظرفی از آب بگذارید .

2- گل شقایق :

ته ساقه را روی شعله بسوزانید تا تبدیل به زغال شود .

3- سوسن و زنبق :

انتهای ساقه را به شکل اریب قطع کنید سپس آن را تا گردن درون آب بگذارید .

4- رز :

برای نگهداری رز یا گل سرخ در آب،ابتدا به آرامی گلبرگ های پلاسیده بخش خارجی را جدا کرده و خارهای آن را از شاخه بزدایید بعد ساقه گل را شکاف داده یا له نمایید .

5- گل لاله :

برای جلوگیری از خمیده شدن ساقه آن دسته گل لاله را با یک روزنامه خیس محکم پیچیده مدت یک ساعت یا بیشتر آن را در 5 سانتیمتر آب بگذارید بعد یک سنجاق کوتاه در میان هر ساقه،درست در زیر گل فرو کنید .

6- گل های دارای ساقه چوبی :

انتهای ساقه آن را شکاف داده یا له کنید و اگر درحال پلاسیده شدن است ساقه آن را درآب داغ بگذارید .

7- گل های شیره دار :

از انتهای قسمتی از گل ها مثل کوکب ماده لزجی خارج می شود.پس از چیدن این گل ها انتهای آن را در برابر حرارت آتش کز بدهید و مدت نیم ساعت در آب سرد قرار دهید .

توصیه های دیگر برای شادابی و طول عمر گل ها :

– اگر می خواهید گلهای شما تا آمدن میهمانان تر و تازه و شاداب بماند،انتهای ساقه آن دستمال مرطوبی بسته درون یخچال بگذارید،وقت بیشتری تازه خواهند ماند.که این روش ها توسط ما در گل فروشی آنلاین متفاوت تست شده است.

– پس از چیدن گل ها کمی عسل به انتهای ساقه موجب طول عمر گل می شود. برای حمل قلمه نیز این روش مفیدی است .

– به محض آن که گل را از ساقه جدا کردید ابتدا مدتی در آب نیمه گرم و بعد در آب سرد قرار دهید.

– هر روز آب گل های خود را عوض کنید. هربار که آب را عوض کردی مقداری از ساقه کوتاه کنید .

– اضافه کردن مقدار بسیار کمی نمک یا شکر (به اندازه نوک انگشت) به گل های شما جان تازه ای می بخشد.

آب داخل ظرف،گلدان و یا محفظه ای که گیاهان را در آن قرار داده اید،بصورت روزانه عوض کرده و داخل ظرف آب تازه بریزید.اگر حتی داخل ظرف فوم و یا اسفنج مخصوص هم وجود داشته باشد،شما باید تا بالای اسفنج و یا فوم آب بریزید،با این کار گل ها عمر داراز تری خواهند داشت.اگر کل آب ظرف را عوض می کنید،بهتر است خود ظرف را نیز بشویید.

برای اینکه گل های شما مدت زمان بیشتری تازه و سالم بمانند می توانید از انواع مختلف غذاهای مخصوص گل و گیاهی که در بازار موجود است،استفاده کنید. به این منظور می توانید مقداری از غذای مخصوص را در گلدان حاوی گل بریزید.می توانید این غذاها را از گل فروشی ها تهیه کنید.

این نوع غذاها مواد مورد نیاز گیاه را به آن می رساند، از رشد باکتری هایی که منجر به مسدود شدن ساقه گیاه و عدم رسیدن آب به قسمت های بالایی می شوند،جلوگیری می کنند،جوانه ها و غنچه ها را شکوفا کرده، و به طور کلی عمر دسته گل شما که از گل فروشی آنلاین متفاوت شرکت آی لیلیوم تهیه می کنید را افزایش می دهند.

استفاده از این مکمل های غذایی برای گیاهان یکی از بهترین راه های افزایش طول عمر آنها است،فقط باید توجه داشته باشید که طبق دستورالعملی که برروی بسته مکمل نوشته شده عمل کنید.اگر به طور درست از این مکمل ها استفاده نکنید،امکان آسیب رسیدن به گل ها وجود دارد.

شما می‌توانید از تهران،اصفهان و یا تمام نقاط کشور از سایت گل فروشی آنلاین متفاوت آی لیلیوم انتخاب گل و خرید گل را انجام دهید.فروشگاه اینترنتی آی لیلیوم مفتخر است تا گل‌های خریداری شده‌ی شما را به هر آدرسی که انتخاب می‌ کنید ارسال گل کند.