سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل فروشی آنلاین ثاثیرگذار

کاکتوس و انواع کاکتوس

انواع کاکتوس در جهان در ابعاد و گونه ‌های متفاوتی پرورش می ‌یابند که برخی از آن ها را ما در گل فروشی آنلاین ثاثیرگذار برای شما عرضه می کنیم.اما بهتر است بدانیم کاکتوس چیست ؟کاکتوس‌ها گروهی از گیاهان هستند که به علت تنوع و مقاومت آن ها در شرایط گرم و بیابانی بسیار در جهان شهرت دارند.شاید کاکتوس تنها گروهی باشد که برای هر نوع سلیقه ای پیشنهادی جذاب داشته باشد.

چون امروزه از راه پیوند کاکتوس ‌ها با یکدیگر شکل ‌های بسیار زیبا و منحصر به فرد در این گونه شناخته شده،مشاهده می ‌شود.برای نگهداری کاکتوس در منزل یا محیط کار شرط اصلی داشتن نور است. اگر در شرایط محیطی خود از نور مناسب کاکتوس بهره‌مند هستید،بهتر است از این گروه زیبا برای خود یک کلکسیون از گل فروشی آنلاین ثاثیرگذار تهیه کنید.

چرا که با داشتن چند نمونه کاکتوس مختلف و یادگیری از سایت گل فروشی آنلاین ثاثیرگذار برای قلمه زدن کاکتوس ،پیوند کاکتوس،تکثیر کاکتوس با بذر و نگهداری کاکتوس در منزل می ‌توانید یک مجموعه زیبا و چشم نواز از این گونه زیبا تهیه کنید.کاکتوس‌ها گروهی از گیاهان هستند که از تیره کاکتوسیان ( cetacean به حساب می‌ آیند و در دسته میخک‌ سانان قرار می ‌گیرند که خاردار و گوشتی هستند.

کاکتوس‌ در حقیقت یک گونه گیاهی بسیار ظریف و متنوع است که در ابتدا تنها در شمال و جنوب و نواحی مرکزی آمریکا رشد می‌کرد.اما امروزه در بسیاری از مناطق گرم و خشک جهان زندگی می‌کند.کاکتوس‌ها ریشه‌های بسیار عمیقی دارند و ساقه‌های آن ها گوشتی و دارای خار است.

در بعضی از نمونه‌ ها بر روی ساقه برگ دیده می ‌شود اما تمام گونه‌ ها برگ ندارند.در برخی از گونه‌ ها نیز گل مشاهده می ‌شود که داراری واریته ‌های متنوعی هستند.ولی اشتباه مرسومی که مردم در شناخت گیاهان دارند این است که کاکتوس را با ساکولنت اشتباه می ‌گیرند.که در این زمینه می توانید از کارشناسان تیم گل فروشی آنلاین ثاثیرگذار سوالات خود را بپرسید.

تفاوت کاکتوس با ساکولنت

ساکولنت‌ها گروه وسیعی از گیاهان گوشتی هستند که کاکتوس‌ ها زیر مجموعه آن ها حساب می‌ شوند.پس کاکتوس ‌ها را می توان ساکولنت خواند ولی ساکولنت را نمی توان کاکتوس گفت.ولی برای تشخیص و تمییز دادن بین این دو گروه بهتر است تفاوت ‌های اصلی آن ها را مشخص کنیم.با شناخت بیشتر می‌توانیم به سادگی روش نگهداری گیاه خود را دریابیم.چون نگهداری کاکتوس ‌ها و برخی از ساکولنت ‌ها اصلا شبیه به یکدیگر نیست.

تفاوت‌ کاکتوس‌ و ساکولنت‌ به شرح زیر می‌باشد

  • تفاوت در آرئول

آرئول (areole) به بخش برامده بالای کاکتوس گفته می ‌شود که از این بخش تیغ ،گل یا ساقه‌های فرعی شروع به رشد می‌کنند.اولین تفاوت میان یک ساکولنت و کاکتوس داشتن آرئول است.ساکولنت‌ها فاقد آرئول هستند و این یک نشانه ظاهری خوب برای تشخیص کاکتوس از ساکولنت است.

  • تفاوت در تیغ

در کاکتوس ‌ها تعداد تیغ در آرئول زیاد است و از بخش برآمدگی بالای گیاه تعداد زیادی تیغ بیرون می ‌آید.ولی اکثر ساکولنت‌ ها فاقد تیغ هستند.اما در گونه‌ هایی که تیغ دارند تیغ‎ ها به صورت منظم روی گیاه قرار می ‌گیرند.

  • برگ

به جز چند گونه اکثر کاکتوس‌ها برگ ندارند.پس اگر روی گیاه برگ مشاهده کردید با بررسی دیگر نکات گفته شده،گیاه خود را تشخیص دهید.

  • گل

کاکتوس ‌ها و ساکولنت ‌ها هر دو گل می‌دهند.ولی نکته قابل توجه این است که گل‌ های کاکتوس بسیار بزرگ،خاص و پیچیده هستند.به همین علت می ‌توان به راحتی گل‌ های آن را از یک ساکولنت تشخیص داد.

نگهداری کاکتوس

نگهداری انواع کاکتوس در منزل با بهره گیری از روش های گل فروشی آنلاین ثاثیرگذار: تصور عمومی مردم درباره کاکتوس‌ ها این است که نگهداری همه گونه‌ ها به دلیل هم خانواده بودن به یک شکل است.در صورتی که هر کدام از گونه‌ ها روش و شرایط نگهداری مخصوص به خود را دارند.درست است که باور عمومی مردم اینگونه شکل گرفته است که کاکتوس ‌ها گیاهانی کم آب و نیازمند نور زیاد هستند.ولی در حقیقت گونه‌ هایی از کاکتوس ‌ها هستند که به نور کمتر یا آب بیشتری نیاز دارند.

خاک کاکتوس

خاک مناسب کاکتوس خود را باید با توجه به آب و هوا مشخص کنید.اگر آب و هوای محیط شما گرم است کاکتوس شما به خاکی قابل نفوذ و سبک احتیاج دارد.در صورتی که با قرار گرفتن در هوای سرد بهتر است از خاک‌ های سنگین استفاده کنید.به یاد داشته باشید که این گیاه به خاک‌های با PH کمتر از 7 تا 7 علاقه دارد.

انواع کاکتوس

حرارت مناسب کاکتوس بهترین دما برای نگهداری کاکتوس بین 18 تا 32 درجه است.ولی در زمستان دمای بین 10 تا 14 مناسب این گیاه است.دقت داشته باشید که کاکتوس‌های تاردار را در حداقل دمای 16 درجه نگهداری کنید.تهویه مناسب نیز یکی از نیازهای کاکتوس محسوب می‌شود.

رطوبت مناسب کاکتوس :کاکتوس بومی مناطق خشک است.به همین علت رطوبت خاصی نیاز ندارد.

هوای مناسب کاکتوس :هوای مناسب کاکتوس آب و هوای گرم یا کوهستانی است.

نور مناسب کاکتوس :طیف نور مناسب برای گونه‌های متفاوت کاکتوس‌،از زیاد تا خیلی زیاد است.اگر محیط پرنوری ندارید از خرید این گیاه صرف نظر کنید.چون کاکتوس‌ها طراوت خود را در نور کم از دست می ‌دهند.نور در این دسته از گیاهان در شکل ظاهری گیاه،شکل گل‌ ها،تعداد گل‌ ها،رنگ گل‌ ها و ساقه ها تاثیر می گذارد.به همین جهت در صورت کمبود نور در گونه‌های گلدار،توانایی گلدهی کاهش می ‌یابد.

تکثیر کاکتوس :تکثیر انواع کاکتوس از سه شیوه بذر،قلمه و پیوند صورت می‌گیرد که به شرح زیر می‌باشد :

تکثیر کاکتوس با بذر :درباره روش تکثیر کاکتوس با بذر باید بدانید که تنها تعدادی از گونه‌ ها قابلیت تکثیر از راه این شیوه را دارند.برای نمونه ژیمنوکالیسیوم (Monocalcium)،کاکتوس های فرو کاکتوس (ferocities) و میوه اژدها از جمله گیاهانی هستند که باید از راه بذر تکثیر شوند.

چند موردی که باید درباره شیوه تکثیر با بذر بدانید این است که بذر مورد نظر بین یک هفته تا یک ماه جوانه خواهد زد.باید محیط کشت گرم باشد و در صورت وجود سرما با وسایل گرمایشی،گرما ی مورد نظر تامین گردد.نکته پایانی درباره تکثیر کاکتوس با بذر زمان مناسب برای روند تکثیر است.بهترین زمان برای این کار بین فروردین تا مهر ماه است.که این زمان ها به صورت دقیق توسط تیم ما در گل فروشی آنلاین ثاثیرگذار بررسی شده است.