سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل فروشی آنلاین طبیعی

چند ماده طبیعی برای تقویت خاک گلدان

برای تقویت نمودن خاک گلدان،شیوه های خانگی زیادی وجود دارد.خیلی از مواد غذایی می ‌توانند جایگزین بسیار خوبی به جای کود ها برای تقویت خاک باشند.ما در مقاله گل فروشی آنلاین طبیعی به بررسی چند ماده طبیعی برای تقویت خاک گلدن بپردازیم.پوست تخم مرغ یک تقویت کننده خوب برای خاک گلدان به حساب می ‌آید.

پوست تخم مرغ یک تقویت کننده خوب برای خاک گلدان به حساب می ‌آید.در هنگام استفاده از تخم مرغ،پوستش را دور نیاندازید و از آن برای تقویت خاک گلدان ‌هایتان استفاده نمایید.چرا که به نوعی یک کود طبیعی به حساب می ‌آید.حتی برخی افراد نیز معتقدند که پوست تخم مرغ نیازی به آسیاب کردن ندارد.

چرا که این پوست با جای گرفتن در خاک،نم نم تجزیه شده و به خاک تبدیل می ‌شود.این پوست حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی مثل سیلیس،کلسیم،فسفر،آهن،پتاسیم،منیزیم و ... است.موادی که برای تقویت خاک بسیار مفید بوده و شما می‌ توانید از آن استفاده نمایید.و دیگر مطالبی که در گل فروشی آنلاین طبیعی به شما توضیح خواهیم داد.

همان طور که شما هم می ‌دانید،استفاده از کود های جامد یا مایع طبق دستور خاصی بوده،تا جایی که با کمی بر هم خوردن این تعادل،گیاه آسیب زیادی را می‌ بیند و شما نتیجه عکس از آن خواهید گرفت.همچنین شما می ‌توانید تخم مرغ را بپزید و آبش را درون گلدن‌هایتان بریزید.

این کار نیز می ‌تواند باعث تقویت خاک گلدان بشود.قهوه و چای می‌ تواند باعث تقویت خاک گلدان بشود.بعد از خورن چای و قهوه،تفاله‌ های آن را دور نریزید.چرا که قهوه برای رشد گیاه مناسب بوده و شما می ‌توانید از آن برای رشد گیاهتان استفاده نمایید.این مطالبی است که تیم گل فروشی آنلاین طبیعی بعد از تحقیق هایی به آن ها رسیده اند.

نیتروژن قهوه سبب آن می ‌شود که ساقه ‌های آن سبز رنگ و محکم بشود.منیزیم و پتاسیم درون قهوه نیز برای رشد مطلوب گیاه داخل گلدان ضرورت دارد.همچنین تفاله ‌های چای سرشار از یکسری مواد مغذی برای گیاه است.موادی که می ‌تواند باعث تقویت گیاه بشود.بعضی خواص تفاله چای برای گیاه عبارت است از:

  • باعث رشد کردن گیاه می شود.
  • مواد مغذی ضروری خاک را تأمین می‌کند.
  • راهی ارزان و راحت برای تقویت گیاه است.
  • هرگز ریشه گیاهان را نمی‌سوزاند.
  • جایگزین خوبی برای مواد سمی و شیمیایی خاک است.
  • تفاله‌های چای می تواند باعث شفاف شدن رنگ برگ‌های گیاهان بشود.
  • آسپیرین هم می‌ تواند باعث تقویت کردن خاک گلدان می ‌شود.

طبق تحقیقات انجام شده،آب حاوی آسپیرین می ‌تواند باعث رشد 100% گیاه بشود.برای این کار می ‌توانید یک و نیم عدد از قرص آسپیرین را با 2 لیتر آب ترکیب کنید و به خاک اضافه کنید.این مخلوط را داخل بطری بریزید و سپس هر 3 هفته یک بار به روی گیاه اسپری نمایید.این کار می‌ تواند باعث تقویت گیاه بشود و از بیماری های آن هم جلوگیری کند.

اسید سالیسیلیک همان چیزی است که در گیاهان به مقدار بسیار کم وجود دارد.این ماده در آسپیرین وجود داشته و می ‌تواند سبب بشود که سیستم ایمنی گیاه تقویت بشود و سبب گل دادن آن هم می ‌شود.

خاکستر نیز می‌تواند باعث تقویت خاک گلدان بشود

شاید شما نیز جزء افرادی باشید که در روستا زندگی می‌کنند.شاید شما توده‌ای آتش داشته باشید که در آن چیزهایی مانند آوار،شاخه‌های شکسته و .. وجود داشته باشد.شما می ‌توانید آن ‌ها را دور بریزید و از خاکسترشان برای تقویت خاک خود استفاده نمایید.چون ما در گل فروشی آنلاین طبیعی تاثیر این کار را با چشمان خود دیده ایم.

چرا که حاوی مقادیر زیادی کلسیم،پتاسیم و مواد قلیایی بالاست.موادی که می ‌تواند سبب گلدهی و شکوفه دادن گیاهان بشود.صدف هم می ‌تواند سبب تقویت خاک گلدان بشود :چنانچه شما در مناطق ساحلی زندگی می‌ کنید.مناطقی که در آن‌ ها صدف‌های زیادی وجود دارد.

می ‌تواند صدف ‌ها را برداشته و خرد کنید و سپس از آن برای تقویت خاک گلدان استفاده نمایید.چرا که صدف ‌ها حاوی مقادیر بالایی کربنات کلسیم هستند.همان ماده‌ای که سبب ایجاد خاک بیشتر می ‌شود.کود انسانی می‌تواند سبب تقویت کردن خاک گلدان بشود : زباله انسان هم می‌ تواند سبب تقویت کردن خاک گلدان بشود.

البته این کود با درجه ‌ای از ریسک را به دنبال دارد که شما باید آن را مدیریت نمایید.بنابراین پیش از انجام هر کاری به اندازه کافی تحقیق نمایید.پوست موز یکی از بهترین راه ها برای تقویت خاک گلدان است : پوست موز یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت خاک گلدان به حساب می ‌آید.

چرا که حاوی مقادیر بالایی پتاسیم،کلسیم،فسفر و ... است که می تواند باعث سلامت خاک گلدان شما بشود.برای استفاده از پوست موز،شما می توانید آن را آسیاب کنید و بعد آن را در هر نقطه ای از خاک تا حدود 6 سانت پایین تر استفاده نمایید.یا این که شما می توانید آن را آسیاب و سپس خشک کنید و بعد آن را به کودتان اضافه نمایید.

یا این که آن را به سادگی به خاک گلدانتان بیافزایید.شما همچنین می توانید پوست موز را به شکل یک دست به صورت نواری آماده نمایید و آن را داخل سینی فر بگذارید.دمای فر بایستی بین 77 درجه تا 93 درجه سانتی گراد باشد.پس از این که پوست موزها داخل فر،تغییر رنگ داد و خشک شد،می توانید از فر در بیاورید و منتظر سرد شدن آن بمانید و بعد استفاده نمایید.

در گل فروشی آنلاین طبیعی به شما تذکر می دهیم که شما می‌ توانید بخشی از این پوست را داخل پلاستیک کرده و سپس برای مقاوم شدن آن در مقابل تجزیه،آن را در فریزر بگذارید.بقیه آن را با خاک مخلوط نمایید.البته بایستی مراقب باشید که پودر به صورت مستقیم به روی ریشه خاک ریخته نشود.

نکته مهمی که برای استفاده از پوست موز وجود دارد که این است که پوست باید به صورت کامل خشک بشود تا مواد مغذی داخل آن حفظ بشود.با این کار حجم اشغالی موزتان از بین می‌ رود و خاک فاسد نمی ‌شود.فاسد شدن پوست موز،برای گیاه مشکلات زیادی را ایجاد می ‌کند.چرا که سبب می ‌شود حشرات زیادی به سمت خاک جذب بشوند.

این ترکیب هم می ‌تواند باعث تقویت خاک بشود و هم می ‌تواند باعث بشود که میکروب‌ های سودمند خاک تولید بشود.این میکروب ‌ها می توانند مواد مغذی لازم را برای گیاه فراهم آورند.و روشی است که گل فروشی آنلاین طبیعی آن را امتحان کرده و به نتیجه رسیده است.