سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گیاهان جذاب گل فروشی آنلاین

گیاهان شگفت انگیز دنیا

در این مقاله گیاهان جذاب گل فروشی آنلاین گفته شده که طبیعت حقیقی که ما در آن زندگی می کنیم،شگفتی انگیزی های زیادی را در داخل خود قرار داده است که بی دلیل با تماشا هرکدام از آن ها به عجایب فراوانی فرو می رویم.برخی از ما تصور می کنیم طبیعت دقیقا همان شکلی است که در پیرامون ماست.

و یا در نهایت همه عجایب است که در تعطیلات تماشا می کنیم ولی این  شکلی نیست!این عجایب از حیوانات شگفت انگیز گرفته و تا به گیاهان و گل ها هم همین طورند و این در حالی است که انسان ها هنوز نتوانسته خیلی از آن ها را کشف کند و یا حتی انسان ها با آن ها آشنا شود.

اگر شما هم مثل ما دوست دارید که با این شگفتی های طبیعی آشنا شوید.در ادامه با ما در مقاله گیاهان جذاب گل فروشی آنلاین همراه باشید تا برخی از این این گیاهان شگفت انگیز را به همراه شما بررسی نماییم.

1- دست شیطان | Evil hand Chiranthodendron pentadactylon :

این گیاه شگفت انگیز و جالب و البته تماشایی را به دست میمون،گل دست یا پنجه میمون نیز آشنا هستیم.در اروپا و آمریکا از این گل برای کادو دادن در مراسم هالووین و یا دیزاین این مراسم به کار می رود!این گیاه در کشور مکزیک همواره پرورش می یابد.مردمان تمدن باستانی آزتک،توجه مذهبی مخصوصی به دست شیطان داشته اند.

میوه ای که از این گل پدید می آید،مزه خاکی دارد.از این میوه در سال های پیش در طب سنتی برای درمان مریضی های زیادی مثل حمله قلبی استفاده می کرده اند.قسمت پنجه این گیاه به گونه ای است که شکل آن را از دیگر گیاهان با شکوفه های معمولی تفاوت ایجاد کرده.

و به صورتی است که گویی با دست قرمز و شیطانی خود، نیت دارد تا هدف اش را بگیرد.ارتفاع این گیاه، حدود  10 تا 27 متر است.

2- گل زنبور | Ophrys bombyliflora :

این گیاه به زنبورها مشابه هست بویژه، زنبورهای درشت!اسم یونانی ophrys به معنی ابرو است و آن هم به دلیل وجود نقاط ریزی است که در لبه های این گیاه وجود دارد.بعضی گل های زنبور به رنگ کرم، قهوه ای و طلایی هستند،کاملا مشابه یک زنبور.به این دلیل که فرایند زیادشدن گل زنبور خیلی سخت است،که به این اسم ملقب شده است.

این گل که در مقاله گیاهان جذاب گل فروشی آنلاین آمده درباره آن گفته شده که برای آن که گل زنبور بتواند به طرز درست رشد کند،باید با مدلی قارچ هم زیستی داشته باشد و همین دلیل پیوند آن را به کاری خیلی دشوار تبدیل می کند.این گل ها اغلب در مراتع رشد می کنند،ولی در سنگ آهک های خشک و سخت نیز می توان آن ها را رشد داد.

مورد جالبی که باید درباره ی این گیاه بدانید این است که گل های زنبورعطری مشابه به زنبورهای ماده تولید می کنند.بنابراین زنبورهای نر به جهت آن مایل می شوند و فرایند گرده افشانی زود تر انجام می گیرد.فرایند گرده افشانی در کشور استرالیا به درستی پیش می رود ولی، دیگر نقاط جهان در ارتباط با این موضوع دچار اشکال هستند.

به طور نمونه در کشور انگلستان به این دلیل که زنبورهای خوب برای این کار وجود ندارد،باید خود آن ها از گل هایی که وجود دارد گرده افشانی را انجام دهند.

3- گل سیکوتریا | Psychotria elata :

گل لب را به اسامی مختلفی می شناسند.این گل رنگ آن قرمز است که رنگ قرمز آن، این گل را مشابه لب است.البته این نکته در مقاله گیاهان جذاب گل فروشی آنلاین گفتنی است که شکل لب مثل این گل ها تنها چند روز باقی می ماند و بعد از آن مشاهده می کنیم که گل های ریز سفید و زرد بر روی آن پدیدار می شود.

ولی باز هم مورد  دیگری درباره ی این گل های ریز در مقاله گیاهان جذاب گل فروشی آنلاین وجود دارد و ان این است که گویا آن ها به شکلی جلوه می کنند که شما تصور می کنید که گیاه نیت دارد زبانش را دراز کرده و شما را به سخره بگیرد!این گیاه از مدل گروه  گیاهان روناسیان است.

مدل های کم و متفاوت این گیاه، شامل نقاط تیره برآمده ای پر از باکتری هستند.این گل در محیط های گرمسیری کلمبیا، کاستاریکا و پاناما رشد می کند.این گیاه در معرض منقرض شدن است.

4- نوزاد قنداقی | Anguloa uniflora :

گل های بسیار جالبی هستند که مشابه به قنداق نوزادان انسان است.در یک دوران 10 ساله که این گل ها در میان سال های 1777 تا 1788 در کشور کلمبیا کشف شدند،شاید برایتان جالب باشد که 10 سال بعد از آن به طور رسمی بخش بندی درباره ی مدل و گروه  این گیاه انجام نگرفت و اسمی برایش منتخب نشد.

شکوفه های این گیاه پس از طی یک محله ی شگفت انگیز از شکوفه زدن، گیاهی به صورت نوزادانی سفیدپوش با قنداق های سفید از آن در می آید. بعضی ها تجسم می کنند که این گل ها مشابه صدف هستند ولی به هر حال این گل ها به اسم نوزاد قنداقی مشهور هستند.

گل های نوزادان قنداقی که در آمریکای جنوبی هستند و در فصل تابستان ین گل ها گل می دهند. بیشترین رشد ان ها تا 10 سانتی متر است.این گیاه خیلی خوش رایحه و خوش بو است که خیلی جذب کننده حشرات است که البته گرده های آنان به حشرات می چسبد و همین دلیل سبب گرده افشانی این گل می گردد.

5- گل بد بو | Amorphophallus titanium :

شاید یکی از مشهور ترین گل های دنیا،گلی به اسم گل بدبو باشد که کمتر کسی در دنیا است که اسم آن را نشنیده باشد.این گیاه بدبو!خیلی کم شکوفه می دهداین گیاه در گروه گیاهان ترکیبی ها قرار می گیرد و تنها می تواند در جزیره سوماترای کشور اندونزی رشد می کند.

شاید برایتان جالب باشد که مگس ها و سوسک های مردار خوار فرایند گرده افشانی آن را می توان انجام بدهند .اسم گیاه برگرفته از کلمه  با اصالت یونانی amorphos به مفهوم بدون فرم و یا بد شکل گرفته است.گل بدبو علاوه بر نادر بودن،خیلی بزرگ است.

و طبق تحقیقات مقاله گیاهان جذاب گل فروشی آنلاین بعضی از آن ها می توانند حدود 4 متر ارتفاع برسند و گل هایی به وزن 11 کیلوگرم بدهند.خوب است بدانید که هر یک از گل های بد بو قابلیت این را دارند که 4 میلیون ریشه از خود تولید کنند.