سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر خاک در گل فروشی آنلاین

تاثیر خاک بر مواظبت از گل های خانگی

مناسب ترین ترکیب برای خاک گلدان گیاهان آپارتمانی از دید مقاله تاثیر خاک در گل فروشی آنلاین به طور معمول،شامل یک بخش ماسه و دو بخش خاک برگ یا پیت موس می باشد.اما برای قلمه زدن یا تکثیر از ترکیب دو بخش ماسه و یک بخش خاک برگ یا پی موس استفاده می شود.

زمانی که از خاک برگ برای عوض کردن خاک گلدان استفاده می کنید مورد مهم این است که نباید خاک را خیلی فشار داد.فشار دادن زیاد خاک برگ باعث می شود که خاک برگ ها به هم بچسبند و از داخل شدن هوا و تنفس ریشه، که برای رشد گیاه خیلی حیاتی و ضروری است، جلوگیری نماید.

اگر امکان برای قلمه زنی بود می توان به جای استفاده از ماسه از ترکیبات معدنی پرلایت و دان? ریز لیکا (پوک? صنعتی ریز) هم استفاده نمود.طبق تحقبقات مقاله تاثیر خاک در گل فروشی آنلاین عوض کردن گلدان به سه علت انجام می شود: خالی شدن خاک گلدان از مواد معدنی و رشد بیش از حد ریشه ها.

به همین دلیل نشان? عوض کردن گلدان،آشکار شدن علائم کمبود مواد غذایی است و یا خارج شدن ریشه ها از سوراخ زهکش ته گلدان و یا متورم شدن ریشه آنان در بخش خاک گلدان و یا به طور مارپیچ در ته خاک گلدان جمع شده باشد.دقت کنید به این نکته مقاله  تاثیر خاک در گل فروشی آنلاین در نکته گیاهان کند رشد و گیاهانی که گلدان بزرگ دارند.

می توان به جای عوض کردن گلدان،چند سانتی متر از خاک روی گلدان را با خاک جدید عوض نمود.مناسب ترین وقت عوض کردن گلدان در صورت احتیاج نیم? دوم اسفند پس از گرم شدن هوا در فضایی سربسته می باشد. گلدان نو باید فقط یک سایز از گلدان قبلی بزرگ تر باشد. به این دلیل که بیشتر گیاهان آپارتمانی در گلدانی که از دید شما کوچک می آیند مناسب تر رشد می کنند.

تمیز کردن و براق نمودن برگ ها

گرد و غبار از راه متفاوتی دشمن برگ ها و گیاهان می باشند. گرد و غبار، قشنگی و براقی برگ ها را از بین می برد و همچنین روزنه ها و منافذ گیاه را می پوشاند. برای همین گیاه نمی تواند به طور درست تنفس کند. گرد و غبار لایه ای بر روی برگ تشکیل می دهد که جلوی جذب تاثیر گذار نور آفتاب را می گیرد.

گرد و غبار بویژه در محیط های صنعتی و در شهرهای بزرگ، دارای مواد صنعتی و شیمیایی بوده و برای گیاه ضرر و آسیب دهنده می باشد.برای همین در این مقاله تاثیر خاک در گل فروشی آنلاین این نکته را به شما توصیه می کنیم برگ ها باید به طور منظم از راهی که نام برده می شود تمیز شوند. این کار با اسپری کردن آب یا پاک کردن برگ ها بواسطه یک اسفنج تمیز صورت گیرد .

هیچ وقت برگ های جوان و تازه رشد شده را تمیز نکنید به این دلیل که خیلی نازک بوده و خیلی زود آسیب می بینند. در زمان هایی که برگ ها خیلی کثیف هستند باید که اول با دستمالی نرم خاک ها را گرفته بعد برگ ها شست وشو شوند. اگر این عمل پیش از شست وشوی برگ ها انجام نپذیرد.

احتمال دارد که شستن برگ ها باعث ایجاد لایه ای از گِل چسبنده بر روی برگ نمایند که به مراتب بد تر از مدل اول برگ ها گردیده و سبب مسدود شدن منافذ برگ ها و در آخر باعث مرگ گیاه می گردد.گل عنکبوتی از سری گیاهانی است که رشد مرتب و منظمی داشته و به خاک مرطوب علاقه دارد.

ولی اگر بعضی اوقات آبیاری کردن آن را از یاد ببرید  شما را خواهد بخشید!خوب است گل عنکبوتی را در محیطی با نور زیاد یا متوسط ولی غیر مستقیم نگهداری کرده و در فصل بهار و تابستان حتما باید دو بار در ماه به آن کود دهید.گیاه عنکبوتی برای تصفیه هوای آپارتمان خیلی مناسب است.

و بنزن، مونوکسید کربن، فرمالدئید و زایلن موجود در هوا را تمیز می کند.این گیاه برای حیوانات خانگی آسیب زننده نیست.ضرر ها : شاید برایتان جالب باشد بدانید که  گیاه عنکبوتی سبب ایجاد توهم کم در گربه ها می شود.

ژربرا جامزونی : لباس‌هایی که از خشکشویی  پس می‌گیرید، احتمال دارد  آغشته به تری‌کلرواتیلن باشند؛ این گیاه با گل ‌های قشنگ و خوش رنگش می ‌تواند این ماده را تصفیه کند. همینطور می ‌تواند بنزنی را که با جوهر وارد خانه می ‌شود از بین ببرد. اگر اتاق ‌تان نور مناسبی دارد، یک ژربرا جامزونی در اتاقتان بگذارید.

ژربراها به خاک زه‌کشی‌شده علاقه  دارند، پس حتماً ته گلدان آن‌ها سوراخی ایجاد  کنید. در هفته چند بار مختلف با اسپری به برگ‌ های این گیاه آب بپاشید، و حواستان باشد حتما روزی حداقل شش ساعت آن را در برابر نور مستقیم خورشید جای دهید. گل‌ های قشنگ و زیبا آن، اگر از گیاه برش بزنید و جدا کنید، نهایت تا دوهفته تازه می‌ ماند.

پُتوس طلایی : یک گیاه قوی برای نابود کردن فرمالدئید.رشد این گیاه زود انجام می شود  و اگر در گلدانی آویزان آن را بکارید، زمانی نمی برد گ که آبشاری طلایی از آن خارج می شود. پتوس را در گاراژ جای دهید تا دود اگزوز را، که پر از فرمالدئید است، تصفیه کند. که می توانید این گیاه را از سایت ما در مقاله ی تاثیر خاک در گل فروشی آنلاین خریداری نمایید.

(نکته‌ی مهم: پتوس طلایی، که آن را به اسم پیچک دیوان نیز آشنا هستند، حتی زمانی در تاریکی هم نگه داشته شود به رنگ سبز باقی می‌ ماند.) به گیاه پتوس طلایی حتما نور غیرمستقیم آفتاب باید بتابد. به آن بیش از حد آب ندهید، برای اینکه خیلی سریع ریشه‌هایش ازبین می رود.

نکته مهم دیگر مقاله تاثیر خاک در گل فروشی آنلاین : پتوس طلایی گیاهی سمی و خطرناک است و کودکان و حیوانات خانگی را باید از آن دور نگه دارید.