سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رشد زیاد گل های گل فروشی آنلاین

اثرگذاری موسیقی بر رشد گل و گیاهان

از نظر مقاله رشد زیاد گل های گل فروشی آنلاین حتما تا به حال دیده ‌اید که اشخاص زیادی با گل‌ ها صحبت می کنند، برای آن ‌ها موسیقی پخش می ‌کنند و عقیده دارند که گیاهان به صدا ها واکنش نشان می ‌دهند. احتمالا برای بعضی ها، این ایده خنده‌ دار و مسخره باشد و بعضی دیگر هم حقیقتا به آن باور داشته باشند.

مطالعات زیادی در این موضوع انجام شده و نتایج مختلفی داشته‌اند که بر اثر گذاری موسیقی بر رشد گل و گیاهان تأکید دارند. در این مقاله رشد زیاد گل های گل فروشی آنلاین می ‌خواهیم ایده اثر گذاری موسیقی بر رشد گل و گیاهان را وارسی کنیم و ببینیم کدام نظر صحیح است. با ما همراه باشید

آیا گیاهان به موسیقی علاقه دارند؟ برای بعضی اشخاص، این ایده که گیاهان احساسات دارند یا حس درد می ‌کنند، مسخره است. در طول سال ‌ها، چندین مطالعه در مقاله رشد زیاد گل های گل فروشی آنلاین نشان داده‌اند که گیاهان می ‌توانند به صدا ها جواب دهند و در کنار آن مطالعاتی هم وجود دارند که مخالف این عقیده هستند.

تحقیقات نشان داده‌ اند که هر صدایی، توانایی تحریک شدن رویش گیاهان را دارد! در یک مطالعه، گیاهانی که 6 ساعت در روز در پیش صداها قرار داده شده اند، رویش زیادتری نسبت به گیاهان در دسته کنترل (بدون صدا) نشان دادند. به این صورت، همان تحقیقات نشان دادند در حالی که موسیقی به رویش گیاهان یاری می‌ کند.

ولی از صدا های غیرموسیقی اثر گذار تر نیست. به صورت دیگر، گیاهان میان موسیقی و دیگر صدا ها فرق قائل نیستند. با این حال، موسیقی توانایی دارد تا به رویش گیاهان یاری کند. این به این معنا نیست که صدا های بلند و ناهنجار هنچنین به رویش گیاهان یاری می‌ کنند،‌ بلکه مفهوم از صدا های غیر موسیقی، صحبت کردن  با گل‌ ها، صدای پرندگان و ... است.

چگونگی اثرگذاری موسیقی بر رویش گل و گیاهان

دلیل مطمئن اثرگذاری موسیقی بر روی گیاهان مشخص نیست. چند سال قبل، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، مکانیسم سیگنالی را اکتشاف کردند که سبب کنترل روزنه گیاهان می‌ شود. دو سلول که روزنه را تشکیل داده اند و از سلول ‌های بخصوصی تشکیل شده که با فرکانس رزونانس کلسیم منظم شده‌اند.

زمانی که در دید این فرکانس جای بگیرند، این روزنه‌ها بسته می ‌شوند، ولی اگر دقیقاً در دید همان فرکانس نباشند، سلول‌ها حدود یک ساعت دوباره باز خواهند شد. حتی اگر غلظت کلسیم به اندازه ایکه باید باشد بیشتر باشد که روزنه ‌ها به طور هموار بسته شوند، باز هم این اتفاق رخ می دهد.

از نظر مقاله رشد زیاد گل های گل فروشی آنلاین زمانی که موسیقی بخصوصی، صدا های بلند یا آواز پرندگان برای گیاهان گذاشته شوند، در صورتی که همان صدا با فرکانس رزونانس کلسیم یکسان نباشند، روزنه‌ ها بعد از گذشت زمانی کمتر باز خواهند شد، به این صورت که اگر گیاه آن‌ ها را تحت وضعیت عادی بسته نگه دارد.

آزمایش ‌ها که انجام شده نشان داده‌اند که در اگر باز باشد روزنه ‌های گیاهان، کود به کار رفته برای گیاه، اثرگذاری زیادتری بر رویش آن خواهد داشت. این جمله  منطقی است، به دلیل اینکه گیاهان کود را از راه روزنه‌ های خود جذب می ‌کنند. ترکیبی از فرکانس و کود برای برخی از گیاهان متفاوت می ‌تواند استفاده شود.

البته همچنان در این شیوه، زوایای مخفی وجود دارد. احتمال دارد که  روزنه ‌ها مجبور شوند باز شوند و.همانطور باقی بمانند، گیاه سعی به کنترل اندازه آب از دست رفته در اثر تعریق نمی تواند کند و پس خطر کم ‌آبی را به دنبال دارد. در آخر جای گرفتن گیاه شما در دید جایی که موسیقی بیش از 3 ساعت در روز پخش می شود می ‌تواند سلامتی آن را آسیب بزند .

زیادتر از حد معمول از موسیقی استفاده نکنید

موسیقی بر رویش گیاهان،‌ اثر گذاری قابل توجهی دارد، ولی اگر میزان صدا یا فرکانس خیلی بالا باشد، می ‌تواند اثرات نامطلوبی نیز روی گیاهانی که شما دوست دارید بگذارد. تاثیری که هنوز همچنان بطور کاملاً بر اساس باز‌وبسته شدن روزنه قابل تشریح دادن نیست.

گیاهان موسیقی کلاسیک را بیشتر علاقه دارند،ممکن است از دید مقاله رشد زیاد گل های گل فروشی آنلاین برای گیاهانی که به پخش موسیقی کلاسیک واکنش نشان می‌ دهند و به عنوان نمونه به موسیقی متال واکنش نشان نمی‌ دهند، این است که از صدا‌ های بخصوصی ‌ در موسیقی کلاسیک به کار رفته می شود.

در حالی که موسیقی متال پر  از صدا های گیتار است که دچار نوساناتی شده ‌اند که یقینا نمی ‌توانند به عنوان صدا های خالص جای گرفته شوند. همینطور مشخص شده است که صدای ویولن، اثر بالایی بر روی رویش گیاهان داشته است.در آزمایشی که انجام داده شد.

دو گروه از گیاهان به صورت منظم در مکانی که  موسیقی راک و کلاسیک پخش می شد جای گرفتند. گروه سوم همچنین به عنوان گروه کنترل در دید هیچ صدایی قرار نگرفت. گروه اول پس از دو هفته پلاسیده و نابود شد، در صورتی که گروه دوم سالم ‌تر از گروه کنترل باقی ماند!

گیاهانی که در مکانی که موسیقی هایدن، بتهون و شوبرت پخش می شد جای گرفته بودند، به جهت بلندگو ها رویش کرده و در هم پیچیده شده بودند. در صورتی که گروه دیگر در خلاف سمت بلندگو هایی که موسیقی راک از آن‌ ها پخش می ‌شد، از آن فاصله گرفته بودند که به گمان می ‌رسد سعی برای دوری از صدای پخش شده است.

همینطور گیاهانی که در دید موسیقی کانتری هستند، واکنش همانند با گیاهانی دارند که به هیچ عنوان در معرض هیچ صدایی جای نمی‌ گیرند و هیچ واکنشی برای رشد غیر هموار نشان نمی ‌دهند. بر اساس بعضی مطالعات، موسیقی جاز تاثیر پر فایده ای دارد و سبب رشد خوب تر و بیشتری می ‌شود.

پروتوپلاسم، ماده ای زنده است که شفافی که همه حیوانات و سلول ‌های گیاهی از آن بوجود آمده اند، در مدل حرکت پایداری قرار دارد. ارتعاشات گرفته شده بواسژه گیاه احتمال دارد حرکت پروتوپلاسمی در سلول‌ ها را زودتر کند . بعد از  این تحریک می ‌تواند بر روی سیستم اثر گذاشته و کار کرد آن را خوب کند.

مثل تولید مواد مغذی که یک گیاه خوبتر و بهتر می کند تا  تولید شود.اشکال متفاوت موسیقی شامل فرکانس موج ‌های متفاوت صدا و درجات متفاوت فشار و لرزش هستند. موسیقی صدا زیاد مثل راک، فشار زیادتری را نشان می‌ دهد که بعضی ها از نظر مقاله رشد زیاد گل های گل فروشی آنلاین تصور می ‌کنند احتمال دارد  اثر اشتباهی بر روی گیاهان بگذارد. این حرف مثل این است که اثر باد زیاد بر روی گیاه نسبت به یک نسیم آرام است.