سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل بونسای در گل فروشی آنلاین

همه چیز درباره ی بونسای

گیاه بونسای که در مقاله گل بونسای در گل فروشی آنلاین در سال‌ های پیش، علاقمندان زیادی بدنبا خود داشته است  و بیشتر اشخاص برای دیزاین خانه یا فضای کار خود، از این گیاه استفاده می ‌کنند. ولی به طور معمول این گیاه در طبیعت، یک درخت بزرگ است و برای نگهداری و رشد آن در خانه باید به طور مصنوعی، اندازه آن را کم کرد.

قشنگی این گیاه خارق العاده به اندازه ای است که هر شخصی را علاقمند خود می‌ سازد. به علت علاقه زیاد افراد به بونسای، در این مقاله گل بونسای در گل فروشی آنلاین قصد داریم آن را به شما آشنا کنیم و روش های رشد و نگهداری آن را آموزش دهیم.

بونسای چیست

بونسای که در زبان فارسی به طور بن سای و بون سای نیز نوشته می‌ شود، یک لغت ژاپنی است. بن به مفهوم سینی و سای به مفهوم گیاه کاشته شده است. در حقیقت بونسای به مفهوم «در سینی کاشته شده» می ‌باشد. یک نکته خیلی پر اهمیت وجود دارد و آن این است که نمی‌ توان هر گیاهی را که در گلدان یا سینی رشد داده می شود، بونسای اسم آن است.

از مدل های دیگر گل در مراسمات متفاوت هم از جمله مناسب جشن و تسلیت به کار برده می شود. فرهنگستان زبان فارسی کلمه «دارسان» را برای این گیاه انتخاب کرده است. به دلیل اینکه دارسان به مفهوم دار و درخت است و هم معنی های زیادی با بونسای دارد. هنر پرورش این گیاه خیلی قشنگ، از آئین بودیسم ژاپن، گرفته می شود.

و هدف آن دادن اندازه کوچک یک درخت بطور کامل طبیعی بوده تا بتوان این قشنگی شگفت انگیز را به درون خانه آورد. بطور اساسی، قد این درختان به طرز ژنتیکی کوتاه نیست، ولی برای نگهداری آن در خانه، حتما اندازه‌اش را برید و کوچک کرد تا بتوان احساس بودن در طبیعت را به درون خانه آورد.

تاریخچه گیاه بونسای : هرچند که طبق آنچه اشاره شد در مقاله گل بونسای در گل فروشی آنلاین ، بونسای یک لغت ژاپنی است، ولی هنر پرورش آن از کشور چین می آید. چینی‌ها در سال 700، روش های ویژه ای ابداع کردند که بواسطه آن توانستند درختان کوتاه کاشت کنند و به آن‌ها اسم «پون سای» دادند.

این گیاه در شروع تنها بواسطه اشخاص بخصوص و نخبه کاشته می‌ شد و برای کادو های آنتیک و خاص مورد استفاده قرار می ‌گرفت. بعد، در زمان کامکورا که ژاپن از فرهنگ‌ های چینی تقلید می کرد، این هنر به  این کشور آمد. در سه قرن پیش فقط برخی از کشور ها با این گیاه شناخت داشتند، ولی در حال حاضر یک گیاه خیلی معروف شده است.

کشور های ژاپن و چین اعتقاد دارند که باید همه طبیعت را به باغ انتقال بدهند و نه قسمتی از آن را غربی ‌ها فقط قسمتی از طبیعت را به باغ منتقل کردند. پس در نتیجه، از دید عقیده چینی و ژاپنی؛ باغ‌ سازی غربی یک مدل از طبیعت است و همه آن نیست.

روش نگهداری بونسای

از نظر مقاله گل بونسای در گل فروشی آنلاین هر گیاهی، شیوه نگه‌داری ویژه به خود را دارد. با دقت به مدل آن‌ ها، شیوه نگه‌داری از گیاهان متفاوت دشوار و راحت می‌ شود. به همین علن برای نگه‌داری از هر گیاهی، باید شیوه بخصوص آن را اطلاع داشته باشید. گیاه بونسای از مهمترین گیاهانی است که شاید شیوه نگه‌داری از آن، کمی سخت باشد.

علت سخت بودن نگه‌داری از این گیاه هم به بزرگ شدن غیر عادی  آن مرتبط می ‌شود. کم کردن رویش این گیاه به شیوه های بخصوصی احتیاج دارد تا بتوان آن را در منزل نگه داشت و همینطور به سلامت آن ضرر نزد.برای اینکه قادر باشید این گیاه قشنگ را به منزل خود بیاورید.

و از آن به خوبترین نحوه نگه‌داری کنید، در ادامه با مقاله گل بونسای در گل فروشی آنلاین با شیوه حفظ و مواظبت از گیاه شگفت انگیز بونسای  آن را معرفی می ‌کنیم.آبیاری : از آن جا  که زیستگاه بونسای، متعلق به کشور های آسیای جنوب شرقی مثل چین و ژاپن و تایلند است، آب ‌و هوایی که برای آن  خوب است، آب ‌و هوای گرم و مرطوب است.

در نتیجه، فقط برگ ‌های آن در شبانه و روز یک یا دو بار خیس شوند تا خشک نشوند. خوب است که بدانید اگر این گیاه در دید نور مستقیم خورشید جای بگیرد، نابود خواهد شد. نور فقط به طور غیرمستقیم و فقط با فاصله یک متری از پشت پرده به آن تابش کند.

البته در اینجا مفهوم از بونسای، مدل آپارتمانی آن است و مدل هایی که برای محیط هاس بیرون هستند، مختلف می ‌باشند. آبیاری این مدل گیاه فقط در تابستان بیشتر از زمستان باشد. اگر آبیاری خیلی زیاد انجام شود، سبب خفگی و از بین رفتن ریشه آن خواهد شد. خوب است بونسای را همه روز، آب ندهید و فاصله آبیاری زیادتر از سه روز نشود.

خاک : بونسای همواره در خاک کوکوپیت رویش پیدا می ‌کند. این خاک، یک خاک. مدل خنثی است و مواد معدنی ندارد. در نتیجه به گفته مقاله گل بونسای در گل فروشی آنلاین طبیعی است که بعد از زمانی، بونسای دچار نبود مواد معدنی می شود و برگ‌ هایش آغاز به ریزش می کند.

برای جلوگیری از این رخداد، باید در گلدان آن کود بریزید. کود مورد احتیاج بونسای که در ایران وجود دارد ، کریستالون و آهن می ‌باشد.چطور کاشت بونسای : در آغاز باید نهال مورد نظر را با توجه لازم انتخاب کنید. نهال باید کوچک، کوتاه و شامل ریشه‌های قوی باشد. همینطور، نهال بونسای باید شامل طول عمر زیادی باشد.

فراموش نکنید که فقط اختلاف بونسای با درخت اصلی آن،فقط در اندازه کوچک آن است. پیش از آغاز بهار فقط نهال را بصورتی از خاک بیرون آورید که اندازه ای از ریشه ‌های فرعی نیز روی ریشه اصلی و عمودی گیاه باشد و بطرزی که به آرامی این کار را انجام دهید که خاک پیرامون ریشه نریزد، بعد آن را در گلدان مورد نظر بکارید.

وحله دوم، تربیت بونسای است که در 2 وحله صورت می گیرد :

سیم بستن: می‌ توان بصورت متفاوت به گیاه بونسای شکل داد و برای دادن شکل مورد نظر خود می ‌توانید سیم بکار ببرید. بدین مفهوم است که فقط شاخه یا تنه گیاه را به حالت مورد نظر با دست نگه دارید. بعد، سیم را در سمت عقربه‌ های ساعت به دور آن پیچش بدهید.

برای شاخه‌ های کوچک، این مرحله را بین 2 تا 3 ماه و برای شاخه‌ های بلند تر بین 3 الی 4 ماه نگه دارید. وحله بعدی که در مقاله گل بونسای در گل فروشی آنلاین آمده است این است که شاخه ای که می خواهید را با یک نخ یا طناب به مکانی وصل کنید تا قادر باشید به اندازه مورد نظر خم شود.