سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی گل در فروش گل آنلاین

تنوع انواع رنگ و دلیل انتخاب آن ها

رنگ‌ ها همانطور که در مقاله روانشناسی گل در فروش گل آنلاین آمده است اثر زیادی بر روح و روان انسان دارند و با دقت به تنوع انواع و رنگی که دارند، جزء جالب ترین و محبوب ترین عناصر در طبیعت هستند. به همین علت، اشخاص در مناسبت های متفاوت به یکدیگر گل ارسال می ‌کنند تا به مدلی احساسات خود را بروز داده و روی روحیه اشخاص مقابل نیز اثر داشته باشند.

انتخاب رنگ گل و گیاه برای ارسال تحت اثر و زیر نظر روانشناسی رنگ ها است و میزان آشنایی ما از آن ‌ها می‌تواند ما را به نتایج خوبی برساند. در این مقاله روانشناسی گل در فروش گل آنلاین هدف داریم به موضوع پر اهمیت روانشناسی رنگ ها و اثر گزاری آن در ارسال گل ‌ها بپردازیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

رنگ ‌­ها قدرت خارق العاده ای دارند! هر رنگ، انگار پر  از هزاران حرف نا گفته است. به علت فرکانس مختلف رنگ ‌­ها، هر کدام از آن‌ها اثر مختلفی از همدیگر بر روی روح و روان انسان می‌­ گذارند و این سبب شده است علمی به اسم روانشناسی رنگ  ها آشکار کند که به مطالعه اثرگزاری مدل های رنگ ­‌ها می ­‌پردازد.

و در دیزاین و تزیین مدل های متفاوت محیط ها به یاری اشخاص می ­‌آید تا بتوانند مناسب ترین رنگ را با دقت به هدف خود به کار ببرند. انتخاب رنگ گل برای سفارش و ارسال به اشخاص نیز احتیاجی به روانشناسی رنگ ها ندارد. هر رنگ گلی که قد دارید برای افراد و به هر مراسمی ارسال کنید، حرف ‌­های بیشماری از طرف شما می‌­ گوید.

و اثر والایی در عوض کردن حالات اشخاص دارد. برای وارسی این عنوان از روانشناسی رنگ ها آغاز کرده و بعد مفهوم آن‌ ها را در ارسال گل‌ ها در مقاله روانشناسی گل در فروش گل آنلاین وارسی می ‌­کنیم.

روانشناسی رنگ ها

ادگار کایس (Edgar Cayce) اعتقاد داشت که بدن آدم و برخی همه چیز های دیگری که در طبیعت مشاهده می کنیم، برای خود رنگی دارند. اینکه بدن هر فرد شامل رنگ است، می‌­ تواند تا اندازه بیشتری واقعیت داشته باشد، چرا که اشخاص زیادی موجود هستند که باور دارند نور یا هاله ‌ای در پیرامون انسان مشاهده می کنند.

بعضی از عارفان هم برای تشخیص میزان نزدیکی انسان به خدا از رنگ­‌ها به کار می برند و همین موضوع مشخص می کند که این کار می ‌­تواند درست باشد و اگر همه قادر نیستند این رنگ ­‌ها را مشاهده کنند، علت بر نبود آن‌ها نیست!اثر رنگ ‌­ها بر روان و روحیه انسان به اندازه ای می ‌باشد که علمی به اسم رنگ درمانی موجود است.

برای این کار همواره از سنگ ‌­های طبیعی که شامل رنگ ­‌های متفاوت هستند، به کار می برند. این سنگ ‌­های طبیعی سبب عوض کردن بعضی از حالات روحی و جسمی در انسان می‌­ شوند.اثر انواع رنگ‌­ ها در حالات انسان : احتمال دارد سمبلی که برای رنگ‌­ ها انتخاب می­‌ شود، در فرهنگ ­‌های متفاوت، مختلف باشد.

ولی توضیح آن‌ ها از مدل و اندازه اثرگذاریشان تقریباً در تمام فرهنگ­‌ ها، وجه اشترکات بیشماری دارد. در این بخش در مقاله روانشناسی گل در فروش گل آنلاین به طور کوتاه اثرگذاری هر رنگ را وارسی می ­‌کنیم.

رنگ بنفش

بنفش از مخلوط کردن رنگ اصلی قرمز و آبی به وجود می ‌­آید و نه گرم به شمار می رود، نه سرد. متأسفانه در روانشناسی رنگ ها بعضی تحقیقات معلوم کرده است که این رنگ می ‌­تواند سبب فشارهای عصبی و افسردگی در بعضی اشخاص شود. به این صورت، تحقیقات دیگری معلوم کرده است که بنفش روشن سبب آرامش روانی اشخاص می ‌­شود.

و به مدلی اعتماد به نفس آن ‌ها را زیاد می کند. این رنگ همینطور سبب بالا رفتن قوه تخیل و خلاقیت در کودکان می ‌­شود. ارکیده گل قشنگی است که به رنگ بنفش در طبیعت جلوه می ­‌کند. گل نیلوفر هم رنگ بنفش خیلی قشنگ و تسکین  بخشی دارد.

رنگ قرمز

قرمز سبب تحریک احساس ذوق، شوق، خطر، انرژی و فعالیت می‌­ شود. قرمز همواره دقت اشخاص را به خود متوجه می‌­ کند و به همین علت گل رز قرمز همیشه در دسته بندی گل‌ های مورد علاقه و.دوست داشتنی، بویژه در مناسبت های شاد بوده است.

مورد جالب در توضیح رنگ قرمز این است که اشتها را همچنین تحریک می­‌کند و به همین علت کوکاکولا از این رنگ در کارخانه خود به کار می برد و صندلی­‌ های زیادی از رستوران ­‌ها نیز به رنگ قرمز هستند.

رنگ نارنجی

نارنجی ذوق و شور و استعداد را به تماشاچی بروز می دهد. به همین علت شبکه ­‌های تلویزیونی ویژه کودکان، از این رنگ به کار ببرند. در ارسال گل به افراد محبوبتان از یاد نبرید که گل ‌های نارنجی پر  از احساس شادی آور هستند.

رنگ زرد

در روانشناسی رنگ هایی که وجود دارد در مقاله روانشناسی گل در فروش گل آنلاین ، رنگ زرد حس هایی مثل خوشبختی، انرژی مثبت و نگرش مثبت را تحریک می ­‌کند. زرد خوشحال کننده، گرما، شیوه و زندگی را به اشخاص بوجود می آورد. گل نرگس، گل خیلی قشنگی است که ترکیب زرد و سفید آن، قشنگی خیلی ویژه ای به آن می ­‌بخشد و به طرز خارق العاده ای روان را تسکین می دهد.

رنگ صورتی

صورتی یکی از رنگ‌­ های مورد علاقه افراد است که بویژه در میان خانم ­‌ها پر طرفدار است. صورتی مدل ظرافت و لطافت را به اشخاص القا می ‌­کند. به همین علت طرفدار های زیادی دارد و القای حس قشنگی است که در ارسال گل، از گل رز صورتی بسیار زیاد به کار برده می شود.

رنگ سبز

سبز رنگ شادی آور، طراوت و حیات دوباره است. وجود این رنگ در پیرامون اشخاص سبب رشد باروری، سلامتی و بخشندگی می ­‌شود و روانشناسان آن را خیلی توصیه می ‌­کنند. به دلیل بوجود آوردن همین حس سرزندگی است که اشخاص در محل زندگی خود علاقه دارند از گل ‌ها و گیاهان به کار ببرند.

رنگ آبی

آبی نشانه دریا و آسمان است. دوستی، آسایش و اعتماد، حس هایی هستند که تحت اثر این رنگ در اشخاص به وجود می‌ آیند. احساس اعتماد  که رنگ آبی به افراد بوجود می آورد، سبب می­‌ شود خیلی از شرکت­‌ ها از این رنگ برای کالا های خود استفاده کنند.

در ارسال گل برای اشخاص که علاقه دارید، از گل‌ هایی به رنگ آبی مثل گل رز آبی استفاده کنید تا احساس آسایش را به آن‌ ها انتقال دهید.

رنگ سفید

این رنگ یاد آور بی ­گناهی و معصومیت، پاکی، تواضع و یکرنگی است. سفید نشانه دوستی و صلح در جهان است. این رنگ جزء قشنگ ترین  رنگ.ها به شمار می رود. نمی ‌­توان به طور ساده گفت که رنگ سفید، حس منفی در فردی بوجود خواهد آورد. آسایش این رنگ تا اندازه ای است که لباس عروس همیشه سفید بوده.

و برای مراسم ترحیم همچنین گل سفید انتخاب می ­‌کنند که نشانه پاکی روح متوفی است. اولین رنگ لباسی هم که انسان به می پوشد، همواره سفید است. رنگ سفید در هر مناسبتی نشانه ویژه ای  را دارد و به همین علت هم علاقمندان زیادی دارد.

گل‌ های سفید هم مطمعنا که در مقاله روانشناسی گل در فروش گل آنلاین گفته شد همان حس آسایش و معصومیت را به انسان القا می ­‌کنند و نباید در ارسال گل، آن‌ها را از یاد برد.